Łodzie z laminatu z silnikami zaburtowymi to sprzęt będący bardzo popularnym wyborem, na przykład wśród wędkarzy, żeglarzy czy służb. Laminat to wykor
Łodzie z laminatu z silnikami zaburtowymi to sprzęt będący bardzo popularnym wyborem, na przykład wśród wędkarzy, żeglarzy czy służb. Laminat to wykorzystywany masowo w przemyśle materiał o strukturze niejednorodnej (kompozyt) złożony z komponentów o różnych właściwościach. Jednym z rodzajów laminatu jest laminat poliestrowo-szklany (oznaczany też po prostu skrótem PS). Ma on szerokie zastosowanie w szkutnictwie. Dlaczego tak dobrze sprawdza się w produkcji łodzi? Odpowiedź jest prosta. Łodzie z laminatu marim.com.pl/lodzie-z-laminatu są twarde, wytrzymałe, odporne na zabrudzenia, uszkodzenia czy środki chemiczne. Poza tym, dobrze sprawdzają się w trudnych warunkach atmosferycznych. Nie straszne im deszcze, promienie słoneczne, a nawet mrozy. Łodzie z laminatu mają jeszcze jedną zaletę: nie korodują i nie wymagają konserwacji. Fakt ten jest bardzo ważny dla zastanawiających się nad kupnem jednostki, ponieważ rdzewienie nie tylko negatywnie wpływa na wygląd łodzi, ale przede wszystkim ją niszczy. Polska jest jednym z wiodących krajów w produkcji łodzi i jachtów z laminatu, a firma Marim od kilkunastu lat wykonuje je ręcznie. Ten sposób produkcji to gwarancja najwyższej jakości.
Serce łodzi, czyli silnik
Łodzie z laminatu mogą być wyposażone w jeden lub kilka silników zaburtowych. Wybór zależy od parametrów jednostki i oczekiwań właściciela wobec niej. Silniki zaburtowe www.mazuria.com/category/silniki-zaburtowe dzielą się na te o napędzie śrubowym oraz strugowodne (typu JET). Zaletą silnika strugowodnego jest możliwość pływania po płytkich zbiornikach. Wystarcza mu nawet tylko 10 centymetrów nad dnem pod kilem. Strumień wody wyrzucanej poza jednostkę zamienia na siłę. Zaletą silnika zaburtowego strugowodnego jest brak wystających części i możliwość dużego obciążenia. Jako wady niektórzy użytkownicy wymieniają małą siłę przy ruchu wstecz czy przypadki zatkania otworu zasysającego, na przykład przez roślinność wodną. Drugi rodzaj, czyli silniki zaburtowe o napędzie śrubowym. Bardzo często spotykanym układem napędowym jest układ śruby na sztywnym wale. Napędy ze śrubą dzielimy z kolei na te ze śrubą stałą, składaną i nastawną. Pamiętaj, że jeżeli zakupiłeś już swoją łódź z laminatu, ale zaliczasz się do początkujących żeglarzy i nie czujesz się ekspertem w tej dziedzinie, warto poprosić o pomoc specjalistę. Fachowa porada przed zakupem silnika to zdecydowanie dobry pomysł. Doświadczony sprzedawca doradzi, jaki napęd wybrać, żeby był dopasowany do jednostki i potrzeb właściciela.
Warto wiedzieć
Zakupiłeś swoją wymarzoną łódź, przeglądałeś silniki zaburtowe, wyposażyłeś jednostkę w odpowiedni napęd i… wypływasz! Musisz jednak pamiętać, że silnik to nie jedyny element jakiego potrzebujesz. Według przepisów dotyczących żeglugi śródlądowej, łódź musi posiadać: pasy / kamizelki ratunkowe (ich liczba musi odpowiadać liczbie pasażerów), koło ratunkowe, gaśnicę proszkową, odbijacze i apteczkę. Wymogi różnią w zależności od rozmiaru łodzi, dlatego przed rozpoczęciem swojej przygody, zapoznaj się z przepisami, żeby na wodzie zachować bezpieczeństwo swoje i załogi.
COMMENTS