Historia gier komputerowych liczy sobie lekko ponad czterdzieści lat i jeśli można coś z tej historii wywnioskować, to bezpiecznym byłoby zaryzykowani
Historia gier komputerowych liczy sobie lekko ponad czterdzieści lat i jeśli można coś z tej historii wywnioskować, to bezpiecznym byłoby zaryzykowanie tezy, że średnio co kilka lat w branży zdarza się fenomen, który niejako wywraca przyjęte wcześniej standardy do góry nogami i wyznacza nowy kierunek, którym zaczynają podążać komercyjne studia zajmujące się tworzeniem gier. Najwcześniejszym z przykładów fenomenu związanego z grami komputerowymi był oczywiście Tetris – produkcja bardzo prosta do przyswojenia, przy której można było miło spędzić czas, ale i bardzo trudna do mistrzowskiego opanowania – dowodem na to niech będzie fakt, że nadal odbywają się coroczne mistrzostwa świata z tą grą jako dyscypliną, w której profesjonaliści zadziwiają publiczność umiejętnością przewidywania faktów i tworzenia kombinacji, z których mało kto zdawał sobie sprawę.
Kolejnych fenomenów było mnóstwo – wymienić należy koniecznie między innymi takie produkcje jak Doom, Duke Nukem 3D, Unreal, Half-Life, Call of Duty czy Far Cry, bo każda z nich wprowadziła do standardów produkowania gier coś nowego, czy to w dziedzinie technicznej, czy w przedstawianiu opowieści. Jednym z nowszych przykładów fenomenu gry komputerowej jest natomiast Minecraft, który w ciągu dziesięciu lat od ukazania się pierwszej wersji testowej zdołał stać się najważniejszą i najlepiej zarabiającą grą w historii branży.
Osoby niezwiązane zupełnie z grami komputerowymi po spojrzeniu na Minecrafta absolutnie nie rozumieją, o co właściwie może chodzić – produkcja studia Mojang AB na pierwszy rzut oka wydaje się zwyczajnie brzydka, piksele straszą z dosłownie każdego kąta ekranu, a wszystko boleśnie wręcz kanciaste i kwadratowe. Co więcej, wcale nie jest tak, że zagranie w tę grę rozwieje wszelkie wątpliwości, ponieważ na przestrzeni lat okazało się, że istnieją dokładnie dwa typy graczy – taki, dla którego Minecraft okaże się niesamowitym majstersztykiem, umożliwiającym zabawę trwającą nawet tysiące godzin, a także taki, który od Minecrafta odbije się po godzinie lub dwóch, ponieważ nie będzie wiedział, co właściwie ma robić.
Gra studia Mojang, wydawana aktualnie przez Microsoft po zakupie jej za zawrotne dwa i pół miliarda dolarów, całkowicie opiera się bowiem na wyobraźni osoby grającej i to od tej osoby zależy, jak wiele będzie w stanie wycisnąć z możliwości oferowanych przez grę. Tych jest bowiem mnóstwo i gracz może się w Minecrafcie spełniać na setki różnych możliwości – i to absolutnie nie jest wyolbrzymienie. Minecraft umożliwia zbudowanie dowolnej budowli, niezależnie od jej skali, umożliwia spróbowanie się w całym mnóstwie różnych fachów na czele z rolnictwem, kowalstwem czy chociażby rybołówstwem, a także alchemię i kilka mniej lub bardziej subtelnych rzeczy związanych z magią. Nadmienić należy, że w grze są również przeciwnicy, bardzo charakterystyczni i zdecydowanie ubarwiający rozgrywkę.
Minecraft jest grą zwyczajnie fascynującą i zapewne to właśnie ten fakt determinuje jej fenomen. Produkcja studia Mojang AB i Microsoftu oferuje graczowi wolność i możliwość powrotu do dziecięcych lat, kiedy w dostarczaniu sobie rozrywki przeszkadzały nam jedynie granice naszej własnej kreatywności. Gra jest dostępna na wiele urządzeń, nie ogranicza się wyłącznie do komputera. Jeżeli grasz na Xboxie warto odwiedzić portal Tani Game Pass, który wwoim Klientom oferuje możliwość uzyskania Xbox Game Pass za 10 procent rynkowej ceny w sposób całkowicie legalny i bezpieczny. Swoje poradniki firma adresuje do abonentów zarówno początkujących, jak i już aktywnych i powracających do usługi. Opierają się one na konwersji innych abonamentów do abonamentu Xbox Game Pass. W skład naszego Xbox Game Pass Ultimate wchodzą także EA Play na PC i konsole, Cloud Gaming na urządzenia z Androidem i Xbox Live Gold. Taka usługa daje możliwość poznania nie tylko gry Minecraft, ale wielu innych tytułów godnych uwagi.
COMMENTS