Linki sponsorowane, czyli płacenie za efekty (kliknięcie) to nie taka świeża i nowa sprawa, jak się wydaje wielu osobom. Wbrew pozorom, taka forma rek
Linki sponsorowane, czyli płacenie za efekty (kliknięcie) to nie taka świeża i nowa sprawa, jak się wydaje wielu osobom. Wbrew pozorom, taka forma reklamowa funkcjonuje prawdopodobnie już od 1998 roku i sprawia, że osoby ze świeżymi stronami internetowymi i nastawieni na ekspresowe wyniki, mogą je osiągnąć właśnie za pomocą linków sponsorowanych. Jednak – czy ta metoda ma same zalety czy znajdą się też wady? O tym już za chwilę!
Na czym właściwie polegają linki sponsorowane? Czy trzeba za nie płacić? Utworzyć je? W jaki sposób rozpocząć całą kampanię? Otóż sedno całej sprawy opiera się o tworzenie ciekawych kampanii reklamowych w wyszukiwarkach. Choć Polska została praktycznie w całości zdominowana przez Google, warto przypomnieć sobie, że mamy do wyboru także inne – w tym Yahoo (które ma duży potencjał, jeżeli znajduje się oczywiście nasza grupa docelowa w tym miejscu). Internauta po wpisaniu odpowiedniej frazy kluczowej i kliknięciu z link z naszą reklamą, generuje na koncie reklamowym pierwsze koszty, które następnie musimy uiścić na rzecz reklamodawcy (np. Google AdWords). Jak można się domyślać, rozwiązanie jest całkiem popularne. Dlaczego?
Zalety linków sponsorowanych
Do największej z możliwych zalet tego rozwiązania możemy zaliczyć szybkość danej kampanii. Wystarczy tak naprawdę konfiguracja i ustalenie terminu rozpoczęcia emisji naszych linków, a już można zauważyć pierwsze efekty. Strona na określoną frazę, będzie znajdować się w pierwszych dwóch wynikach w wyszukiwarce, bądź po prawej stronie w ramce.
Jak można się domyśleć, ekspresowa reklama i dobra widoczność – zawsze da nam jeden wynik – klikalność i zainteresowanie naszą ofertą, a co za tym idzie, pierwszych klientów pozyskanych przez stronę, która dopiero co pojawiła się w sieci, albo już dosyć długo tam funkcjonuje. Kampanie PPC (pay per click) pozwalają na bardzo precyzyjne określenie grupy docelowej, profilu użytkownika, nie tylko opierając się o słowa kluczowe, ale nawet sposób korzystania z wyszukiwarki (mobilne czy przez laptopa). To pozwala także wyprzedzać konkurencję. Dlatego w pełni rekomenduję linki Google Ads.
Jakie są zagrożenia przy korzystaniu z linków sponsorowanych?
Jak wiadomo, każdy wybór ma swoje wady i zalety i nie inaczej jest w przypadku linków sponsorowanych. Do największej z nich zaliczymy – koszty. To, że trzeba płacić za każde jedno kliknięcie w naszą reklamę, nawet jak nie przyniesie żadnych efektów. Kolejnym zagrożeniem jest brak odpowiedniej wiedzy do samodzielnego wykreowania takiej reklamy – takie problemy mogą szkodliwie odbić się na naszej widoczności w sieci, możemy przypadkowo źle określić profil klienta lub linki sponsorowane będą pojawiać się użytkownikom z miasta, w którym nie oferujemy swoich usług. Jak zatem widać, choć rozwiązanie należy do tych dobrych, to ma też swoje wady.
Źródło: https://mediaclick.pl/
COMMENTS