Ebook SEO dla początkujących – czy jest przydatny?

HomeTechnologia

Ebook SEO dla początkujących – czy jest przydatny?

Czy wiesz, że 62% klientów przed zakupem poszukuje informacji o produkcie online? Jeszcze więcej, bo prawie wszyscy (97% klientów!) czyta recenzje w s

Komputer służbowy – komputer prywatny. Jak sprawnie sprzedać sprzęt firmy
Cięcie szkła wodą: czy to skuteczny sposób, by zminimalizować uszkodzenia materiału?
Niezawodne maszyny rolnicze od Agrohandel

Czy wiesz, że 62% klientów przed zakupem poszukuje informacji o produkcie online? Jeszcze więcej, bo prawie wszyscy (97% klientów!) czyta recenzje w sieci. Jest to dowód na to, jak ważna jest obecność biznesu w Internecie. Masz swoja firmę, ale nie zadbałeś o to, aby można było Cię znaleźć nie tylko w siedzibie, ale także w online? Tracisz mnóstwo potencjalnych klientów! Być może masz produkt/usługę, która jest odpowiedzią na ich pytania i problemy. Jednak, jeżeli nie znajdą na ten temat żadnej informacji, to zwrócą się do Twojej konkurencji. Jak do tego nie dopuścić? Czy wystarczy, że zadbasz wyłącznie o stworzenie dobrej witryny? Co z tym wszystkim ma wspólnego ebook SEO? Przeczytaj nasz artykuł, a wszystko stanie się jasne.

Czym jest SEO i dlaczego go potrzebujesz?

Spotkałeś się kiedyś z pojęciem SEO, ale nie wiesz, co oznacza? Wytłumaczymy Ci! SEO to skrótowiec od Search Engine Optimization, co po polsku oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek. W towarzystwie SEO często pojawiają się jeszcze dwa terminy: SEM i pozycjonowanie. Rozwinięcie SEM to Search Engine Marketing. Jest to pojęcie szersze – w zakres działań SEM wchodzi SEO i PPC, czyli reklamy w Google. SEM to grupa działań promocyjnych – zarówno w wynikach naturalnych, jak i płatnych. Z kolei definicja pozycjonowania bywa źródłem sporów. Jedni używają określenia „pozycjonowanie” jako synonimu SEO. Inni są przeciwni tej praktyce i wskazują, że SEO powinno dotyczyć wyłącznie działań w obrębie witryny internetowej (on-site), podczas gdy pozycjonowanie jest według nich pojęciem szerszym obejmującym między innymi także linkbuilding.

Jednak po co w ogóle wykonywać działania czy to z zakresu SEO, SEM czy pozycjonowania? Odpowiedź jest prosta – aby zwiększyć widoczność w sieci i tym samym trafić do większej grupy odbiorców, którzy są potencjalnymi klientami danej firmy! Proces pozycjonowania ma za zadanie poprawić pozycję Twojej witryny w wyszukiwarce dla wybranych fraz kluczowych. Jest to proces wieloetapowy, a żeby zauważyć pierwsze efekty działań, należy być cierpliwym – niektóre zmiany są widoczne po kilku tygodniach, ale niektóre wymagają upływu nawet od kilku miesięcy do roku.

Skąd czerpać wiedzę? Ebook SEO dla początkujących

Ogromną zaletą SEO jest fakt, że bez problemu znajdziesz materiały dotyczące tego zagadnienia w sieci! Ich duża część jest darmowa, dlatego jeżeli zastanawiasz się, czy nauka pozycjonowania w ogóle jest dla Ciebie, możesz na początku skorzystać właśnie z nich. Do dyspozycji masz na przykład ebook SEO, poradniki w formie artykułów, wideo czy podcastów. Z czasem warto także zainwestować w kursy internetowe, dzięki którym poznasz nie tylko podstawy SEO, ale też bardziej zaawansowane kwestie.

Ebook SEO może być zaczątkiem Twojej przygody z pozycjonowaniem. Powinieneś go przeczytać nawet, jeżeli w pewnym momencie stwierdzisz, że samodzielnie nie uda Ci się w pełni zająć witryną. Gdy zatrudnisz specjalistę, wiedza z zakresu SEO również się przyda! Będziesz wiedzieć, na czym właściwie polega jego praca, czego możesz oczekiwać od jego działań, a także, jakie pytania mu zadawać w związku z współpracą.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0