Wałbrzyskie wodociągi obdarują karafkami

839

Źródełka wody pitnej w placówkach oświatowych, konkurs „Wodny Świat Wałbrzycha”, tytuł „Ambasadora Wody”, woda z kranu w wałbrzyskich instytucjach to kroki podejmowane przez Wałbrzyskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji, by skutecznie zachęcać do picia kranówki.

Kolejnym przedsięwzięciem spółki będzie rozdanie w okresie cyklicznym około 20-30 tysięcy karafek promocyjnych „Dobra woda z kranu”. Nie będzie to akcja jednorazowa, ponieważ wymaga ona nakładów finansowych. – To próba łamania pewnych stereotypów, które w nas pokutują. Wiele osób uważa, że picie kranówki nie jest dobrym pomysłem. Chcemy więc zachęcić naszych klientów do tego, aby wodą z kranu gasili pragnienie. Wiele miast do tego dojrzewa. Po latach inwestycji wynikających z potrzeb i możliwości, kiedy weszliśmy do Unii Europejskiej zobowiązując się do spełniania restrykcyjnych dyrektyw możemy pić wodę prosto z kranu. Wałbrzyskie wodociągi spełniają te normy, na dowód czego pokazujemy badania prowadzone przez nas, jak i przez instytucje zewnętrzne, chociażby sanepid, który kontroluje nas na bieżąco – mówi dla „Region Fakty” Tomasz Pluta, kierownik Działu Handlu i Marketingu WPWiK w Wałbrzychu.

Wałbrzyskie wodociągi dystrybucję karafek rozpoczęły od instytucji. Pierwsze pojawiły się w Urzędzie Miejskim. W ślad za Ratuszem poszły instytucje kultury. Dzbanki spotkać można w Starej Kopalni, Teatrze Lalki i Aktora, ale również w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej. W ciągu kilku lat wodociągi chcą dotrzeć do wszystkich mieszkańców. – Karafki rozdysponujemy własnymi siłami. Pracownicy odczytujący wodomierze przy okazji tego obowiązku, by nie mnożyć kosztów, trafią do naszych klientów. Spotkania będą poprzedzone informacją o celu wizyty – dodaje Tomasz Pluta.

Na razie nie wiadomo, jak dużo pieniędzy pochłonie nowa forma promocji „Dobrej wody z kranu”. – Rozesłaliśmy zapytania do różnych hut, ponieważ takich ilości nie ma w żadnej hurtowni czy markecie. Dopiero po rozpisaniu przetargu będziemy mówić o konkretnych kwotach – wyjaśnia Tomasz Pluta.

Koszty dzbanków są promilem w kosztach przedsiębiorstwa, by tę wodę uzdatniać, dostarczać, pompować i dokonywać wszelakich inwestycji. Każde z przedsiębiorstw ma też pieniądze przeznaczone na funkcjowanie w danej społeczności. – Na większość naszych działań staramy się pozyskiwać środki, które pochodzą spoza budżetu wałbrzyskich wodociągów. Akcja „Dobra woda z kranu”, którą realizujemy jest elementem „Wałbrzyskiej Akademii Wody”. Jeśli zaistnieje w całości będzie dofinansowane w 80% przez Wojewódzki Urząd Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – tłumaczy Tomasz Pluta.