Sposób na ucznia

777

Jak wykorzystać potencjał ucznia? Jak działa mózg na rożnych etapach rozwoju? Czy neurobiologiczne metody dydaktyczne są skuteczne? Na te i inne pytania poznali odpowiedź nauczyciele, którzy wzięli wczoraj udział w szkoleniu pt. „Neurodydaktyka – jak wykorzystać potencjał ucznia”.

Szkolenie zorganizowane przez Firmę Szkoleniowo – Doradczą odbyło się we wtorek 7 października w Zespole Szkół nr 1 w Wałbrzychu. Licznie zgromadzeni pedagodzy mieli szansę wysłuchać wykładu Marka Kaczmarzyka, doktora nauk biologicznych i wykładowcy akademickiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Gości powitała Anna Szywała, prezes firmy. – To szczególny rok funkcjonowania naszej placówki – mówiła pani prezes. – Za nami ewaluacja zewnętrzna. Dziękuję państwu, że jesteście z nami, że dzielicie się doświadczeniami. Nie funkcjonowalibyśmy tak sprawnie, gdyby nie nasza wzajemna współpraca. Tematem szkolenia była „Neurodydaktyka – jak wykorzystać potencjał nauczyciela.” – To nowoczesny, innowacyjny temat, awangardowy, jeśli chodzi o współczesną szkołę – dodawała Anna Szywała. Szkolenie prowadził Marek Kaczmarzyk, który przekonywał, że biodydaktyka to szczególna forma spojrzenia na szkołę. Układając program edukacyjny, trzeba brać pod uwagę właściwości mózgu. W swoim wykładzie nawiązywał do teorii ewolucji i przekonywał, że mózg jest produktem przeszłości i to w niej trzeba szukać źródła człowieka. Zauważył, że zapomnienie to druga strona monety, jaką jest zapamiętywanie. – Złota liczba 150 to liczba osób, do których nasze mózgi są przystosowane – mówił Marek Kaczmarzyk. – W przeszłości całe życie człowieka odbywało się w 150-osobowej grupie, bo tyle twarzy był w stanie zapamiętać ludzki mózg. Analizował on wtedy twarz czy sposób funkcjonowania. Także liczba najbliższych osób była ograniczona. A dziś widzimy codziennie średnio od 3 do 5 tysięcy twarzy, dlatego nasz mózg tworzy katalogi – dodał. Obecni na sali pedagodzy dowiedzieli się, jak neurodydaktyka może pomóc w nauce młodemu człowiekowi. Dzięki znajomości zmian zachodzących w mózgu dziecka, a później nastolatka można łatwiej i skutecznej do niego dotrzeć. Uczestnicy otrzymali także materiały pomocnicze i katalog szkoleń. – Został on przygotowany zgodnie z najbardziej aktualnym rozeznaniem w Państwa potrzebach, sytuacji na rynku czy tendencjach rozwojowych w oświacie, administracji i przedsiębiorczości – mówiła Anna Szywała.Zapraszam Państwa na kolejne nasze spotkania – dodała.

[pp_gallery gallery_id=”34897″ width=”200″ height=”200″]