Ulica Westerplatte – zmiany na lepsze?

475

Choć reorganizacja ruchu drogowego na ul. Westerplatte miała zwiększyć bezpieczeństwo dla pieszych i zmniejszyć prędkość kierujących pojazdami, jednocześnie doprowadziła do znacznego natężenia ruchu na tym odcinku drogi. Interpelację w tej sprawie złożył radny powiatu świdnickiego – Edmund Frączak podczas sesji Rady Powiatu, która odbyła się 24 września.

Od 16 maja na ul. Westerplatte od skrzyżowania z ul. Zygmuntowską do ronda obowiązują nowe zasady ruchu. Miały one na celu zwiększenie bezpieczeństwa dla pieszych i kierowców. Choć rozwiązanie wydawało się słuszne, powstały inne utrudnienia, na które zwrócił uwagę podczas wrześniowej sesji Rady Powiatu Edmund Frączak, mieszkaniec tego rejonu Świdnicy i radny powiatu świdnickiego. – Na łączeniu skrzyżowania ul. Westerplatte na wysokości pl. Drzymały i ul. Zygmuntowskiej zainstalowane zostały zatoczki, a ruch sprowadził się do jednopasmowego. O ile można założyć rozsądne rozwiązanie dotyczące znajdującego się w pobliżu przystanku autobusowego, to w praktyce wygląda to tak, że zdecydowanie zwiększył się ruch samochodów – wyjaśnia Edmund Frączak. Zdaniem świdnickiego magistratu obecna organizacja ruchu na tej ulicy jest wynikiem licznych interpelacji radnych miasta i wniosków mieszkańców Świdnicy. Według stanowiska miasta Świdnica przed wprowadzonymi zmianami na ul. Westerplatte dochodziło do licznych kolizji i potrąceń pieszych. Wprowadzone zmiany zmniejszyły ruch ciężkich pojazdów i osobowych. Celem ich było zwiększenie bezpieczeństwa dzięki m.in. przeniesieniu i skróceniu przejście dla pieszych – z czterech do dwóch pasów oraz zwiększeniu ilość miejsc do parkowania.

Więcej na ten temat przeczytacie Państwo w aktualnym wydaniu tygodnika „Region Fakty”.