Wyższy poziom biznesu i komunikacji

517

Nowatorskie podejście do marketingu, nowoczesne zarządzanie firmą oraz obrazowe przedstawienie zagadnień biznesu, sprzedaży i komunikacji międzyludzkiej. Wczoraj w ramach cyklu organizowanego przez Stowarzyszenie Przedsiębiorców i Kupców Świdnickich odbyło się otwarte spotkanie z ekspertem w sztuce negocjacji i konsultantem budowania konkurencyjności firm, strategicznego marketingu i zarządzania operacyjnego – Krzysztofem Sarneckim.

Wykład prowadzony przez Krzysztofa Sarneckiego, niezwykle cenionego eksperta w dziedzinie negocjacji, zarządzania, marketingu i sprzedaży zarówno w Polsce jak i za granicą rozpoczął się godz. 18.00 w restauracji Stary Browar w Świdnicy. Na spotkaniu obecni byli członkowie Stowarzyszenia Przedsiębiorców i Kupców Świdnickich, przedstawiciele samorządów i przedsiębiorstw świdnickich oraz licznie zgromadzeni goście, jak chociażby prezydent Świdnicy – Wojciech Murdzek, kandydatka SLD na prezydenta miasta Świdnicy – Beata Moskal-Słaniewska, posłanka Teresa Świło i poseł Robert Jagła. Charyzmatycznego wykładowcę i szkoleniowca uczestnikom wydarzenia przedstawił Edward Szywała, prezes SPiKS-u. – Spotykamy się na kolejnym Świdnickim Forum Gospodarczym, które ma inny wymiar niż zawsze. Zapraszaliśmy polityków, ekonomistów oraz ludzi kultury i sztuki, ale tym razem gościem specjalnym jest praktyk biznesu, prowadzący w Polsce od wielu lat działalność związaną z negocjowaniem, doradzaniem, coatchingiem, budowaniem pozytywnych prognoz oraz dokonywaniem ocen i analiz gospodarczych – mówił prezes SPiKS-u. Krzysztof Sarnecki poprowadził wykład dotyczący tematu „Wyzwania dla polskich przedsiębiorców DZISIAJ – Nowoczesne zarządzenie- nowoczesna sprzedaż”. Leading Partner i współudziałowiec firmy Quest Change Managers opowiadał o zmianach ekonomicznych w ostatnich latach w Polsce, które są większe niż w latach 1989 – 1992 oraz ich znaczeniu dla biznesu. Ekspert odpowiedział na pytania m.in. dlaczego należy uczyć się sprzedaży od nowa i na czym polegają jej podstawowe elementy zawarte w pojęciach myślenia, działania i planowania biznesowego, sprzedaży i komunikacji nieantagonizującej. – Jeżeli chcesz dokonać jakiejkolwiek zmiany musisz zdać sobie sprawę z tego, że istnieje inne spojrzenie na rzeczywistość. Musisz założyć, że jeżeli chcesz inaczej działać i szukać rozwoju to w tym momencie nie wszystko wychodzi tak, jak zaplanowałeś – wyjaśniał podstawę zmiany myślenia Krzysztof Sarnecki. Transformacja i rozwój jest możliwy przy otwartej świadomości. Jak wykazywał sukces firm nie opiera się na przestarzałym schemacie prowadzącym od wizji do strategii i planu działania odnoszącym się do uporządkowanego świata. Współczesność według ekspertach to chaos i dlatego należy przygotować kilka scenariuszów dla firmy, by być elastycznym na rynku i przygotowanym do zmian. Istotą sukcesu przedsiębiorstw jest także kompetentna i zwinna załoga. – Realia się zmieniają. Więc czego od nas wymagają? Też zmian. Wiecie kto jest najsilniejszy? Nie ten, kto jest najbardziej inteligentny. Zwycięży ten, kto najlepiej potrafi dostosować się do zmian – stwierdza doradca biznesowy. Wzmocnienie pozycji rynkowej opiera się na konkurencyjności, a nie na dostosowywaniu się do klienta, czy walce niższą ceną, która prowadzi do destrukcji. Specjalista zwrócił także uwagę, iż istotą odniesienia sukcesu jest komunikacja tzw. nieantagonizującej, która polega na akceptacji drugiego człowieka, jego zdania i zrozumienia jego potrzeb.

[pp_gallery gallery_id=”34840″ width=”200″ height=”200″]