Seniorzy na siłowni

1183

Ruch jest wskazany w każdym wieku. Nawet mając 70 czy 80 lat warto zadbać o swoje zdrowie, a nic tak nie poprawi samopoczucia i kondycji jak wysiłek fizyczny. Dlatego właśnie z myślą o seniorach powstał projekt „Siłownia dla Seniorów”, realizowany przez Centrum Sportów Siłowych i Fitness „Koloseum” w Świdnicy.

Każdy starszy człowiek, w wieku 70 -80 lat może poprawić swoją sprawność fizyczną, uczęszczając na specjalne zajęcia. – Pomysł na ten projekt urodził mi się w głowie – przyznaje Bogusław Buczko właściciel siłowni. – Doszedłem do wniosku, że ponieważ seniorzy są mniej aktywni, jest ich coraz więcej, a poza tym nikt im niczego nie daje za darmo, taka siłownia będzie dla nich dobrą alternatywą – dodaje.

Korzyści jakie niesie ze sobą ruch

Ćwiczenia przyniosą szereg pozytywnych skutków zdrowotnych i mam nadzieję, że społecznych i być może też mentalnych. Przede wszystkim jednak będą to korzyści zdrowotne i fizjologiczne, dotyczące między innymi układu kostnego i mięśniowego – stwierdza Bogusław Buczko. – Układ kostny ludzi starszych jest narażony na zrzeszotnienie, a ćwiczenia z ciężarami powodują, że ten proces zostaje, może nie zatrzymany, ale znacznie opóźniony. Podczas ćwiczeń wzmacniają się mięśnie, a co za tym idzie następuje zwiększenie w wieku starszym ilości włókien mięśniowych. Dodatkowo następuje poprawa sprawności, a układy krążenia i oddechowy zwiększają swoją funkcjonalność – wylicza.

Ruch jak najbardziej wskazany

Wysiłek fizyczny zalecany jest w każdym wieku, ćwiczyć powinien każdy. – Jeżeli człowiek się nie rusza, nie jest aktywny fizycznie w jakikolwiek sposób, to naraża swój organizm na to, że przestanie on prawidłowo funkcjonować – ostrzega Bogusław Buczko. – Człowiek staje się po prostu coraz mniej sprawny, chory i niedołężny. Regularnie wykonywane ćwiczenia to tak naprawdę kwestia opóźnienia pewnych procesów, które wprawdzie są nieodwracalne i muszą zaistnieć ale można spowodować, że będą mniej dolegliwe, a życie będzie troszeczkę bardziej komfortowe. Jeżeli lepiej się czuję, jeżeli jestem w lepszej formie niż pół roku czy trzy lata temu to i komfort mojego życia się podnosi – dodaje.

Siłownia dla seniorów

Każdy senior może wziąć udział w projekcie, który jest darmowy. Można trenować codziennie od godz. 10.00 do 14.00, a w soboty Bogusław Mirosław Buczko zaprasza na bezpłatny instruktarz. Trening powinien być realizowany minimum 2 razy w tygodniu. – To będzie cały szereg bardzo prostych ćwiczeń, z wykorzystaniem przede wszystkim ciężaru własnego swojego ciała czy prostych przyborów, tj. gumy i taśmy do treningów, niewielkie ciężarki czy piłki lekarskie – opisuje trening Bogusław Buczko. – Nie wykluczam też ćwiczeń na niektórych maszynach – dodaje. Bardzo ważne jest, by przed pójściem na siłownię odwiedzić lekarza pierwszego kontaktu, żeby można było wykluczyć pewne typy ruchów i ćwiczeń, których im robić nie wolno ze względów na dolegliwości, które posiadają. – Warto, byśmy także wiedzieli co lekarz zaleca, bo każdy ma pewne wady, nad którymi warto popracować. To jest bardzo ważne, by seniorzy zasięgnęli lekarskiej porady, bo nie każdy może ćwiczyć, np. z powodu różnych dysfunkcji tj. choroby serca, nowotwory, problemy odechowo -krążeniowe czy ortopedyczne. To ma dać coś dobrego, a nie pogłębić wadę lub chorobę – zaznacza Bogusław Buczko. Ćwiczący seniorzy będą również proszeni o podpisanie oświadczenia, że trenują na własną odpowiedzialność i, że stan zdrowia pozwala im na wykonywanie treningu oporowego i elementów treningu cardio. Wraz ze wspólnikiem Rafałem Ziębą nosimy się z zamiarem stworzenia publikacji, katalogu ćwiczeń, który sami opracujemy i wydrukujemy. Seniorzy będą mogli sami z niego korzystać, już bez naszej ingerencji. Każdy kto będzie chciał, będzie sobie mógł wybrać jeden z zestawów, będą rysunki lub zdjęcia jak należy wykonać ćwiczenia, ile razy powtórzyć i z jakim obciążeniem i będą mogli sobie ćwiczyć sami w domu na przykład – dodaje Bogusław Buczko.

Kontakt: tel. 502166409 lub 607680461