Klocki LEGO inspirują i rozwijają kreatywność

1324

LEGO to niewątpliwie jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Pobudzają wyobraźnię, uczą kreatywności i… wciągają na długie godziny zabawy. O powodach popularności najbardziej znanych klocków na świecie i sklepie, w którym na półkach znajdziemy wszystko, co wiąże się z LEGO, rozmawiamy z Radosławem Działek ze sklepu Tommy Toys w Świdnicy.

* Co sprawia, że klocki LEGO mimo upływu lat nie tracą na popularności?

– Chyba najważniejszym argumentem jest tu ich uniwersalność. Od powstania plastikowego pierwowzoru klocków LEGO ich forma nie zmieniła się zbyt znacząco, dlatego ukryte w szafach zestawy, którymi bawili się rodzice, dziś doskonale pasują do zestawów ich dzieci. To świetny pomysł na wspólną zabawę dla młodszych i pretekst do obudzenia w sobie dziecka dla starszych miłośników LEGO. Również szeroki asortyment dostosowany dla odbiorców w każdym wieku sprawia, że LEGO od dekad cieszy się niegasnącym powodzeniem. Poza tym marka LEGO nadąża za modą, serie związane z filmami i grami cieszą się wielką popularnością.

* Na rynku istnieje cała gama różnych klocków, także lepszych i gorszych jakościowo podróbek LEGO. Dlaczego większość klientów niezmiennie wybiera jednak LEGO? Co o tym decyduje?

– Przede wszystkim wpływa na to wyrobiona przez pokolenia odbiorów świetna opinia marki LEGO. Wysoka jakość wykonania i ponadczasowość LEGO sprawiają, że klienci wracają do sprawdzonych produktów, a logo LEGO jest rozpoznawalne na całym świecie.

* Czego uczy zabawa klockami LEGO? Jakie umiejętności wykształca u dzieci?

– Klocki LEGO, dzięki podziałowi na kategorie wiekowe, rozwijają umiejętności typowe dla danego wieku. Począwszy od LEGO Duplo, gdzie maluchy uczą się kolorów, kształtów i cyferek, a poprzez różnorodność kształtów rozwijają umiejętności manualne, przez serię Junior, wprowadzającą w świat konstrukcji bardziej zaawansowanych aż po nieprawdopodobnie inspirujące LEGO Technic. LEGO pobudza wyobraźnię, uczy samodzielności i rozwija kreatywność, niezależnie, czy użytkownicy mają 2 czy 92 lata.😉

* Dedykowanych specjalnie dla siebie serii doczekały się także dziewczynki. Czy te zestawy sprzedają się równie dobrze, jak te chłopięce?

– Zdecydowanie tak. Serie dziewczęce cieszą się bardzo dużą popularnością. LEGO przestało „faworyzować” chłopców. Księżniczki Disneya, przyjaciółki z serii Friends, Super Hero Girls czy zaczarowany świat LEGO Elves to odpowiedź dla małych konstruktorek, które nie muszą już bawić się klockami LEGO braci, choć i miłośniczek Ninjago i Star Wars wśród dziewczynek też nie brakuje.

* Zastanawiam się, czy są takie zestawy, które sprzedają się lepiej niż inne, czy jednak każda seria ma swoich fanów?

– Dużym zainteresowaniem zawsze cieszą się nowości katalogowe. Jeszcze przed ich pojawieniem się w sklepie, mali klienci pytają, kiedy nowości będą na półce. Każda seria ma swoich miłośników, szczególnie, gdy są związane z bieżącym repertuarem kinowym, jak tegoroczny hit – LEGO The Batman Movie. Poza katalogowymi zestawami klocków, Batman w wersji LEGO doczekał się szerokiego asortymentu gadżetów, jak śniadaniówki, przybory szkolne, budziki czy breloki. Także minifigurki LEGO w pojedynczych torebeczkach zawsze są niecierpliwie wyczekiwane i chętnie wybierane przez klientów.

* Państwa sklep to raj dla wszystkich fanów klocków LEGO, i tych małych i tych dużych. Skąd pomysł na taki właśnie sklep, z takim asortymentem?

– Zostaliśmy zainspirowani niezaspokojoną pasją najmłodszego członka naszej rodziny, ciągle poszukującego nowych zestawów i konstruktorskich wyzwań. Trudno było odmówić dziecku, które „zawsze marzyło” o takim zestawie. Sami przeszliśmy przez trudy poszukiwań tych wymarzonych zestawów w kraju i za granicą, więc naturalną koleją rzeczy był pomysł stworzenia miejsca, gdzie asortyment będzie o wiele bogatszy niż podstawa z katalogu.

* To jedyny sklep z tak różnorodnym asortymentem LEGO w powiecie świdnickim. Czy klienci zamiejscowi stanowią liczną grupę?

– Wbrew pozorom mamy sporą grupę klientów z dalszych regionów Polski, ale także spoza naszego kraju. Zdarzają się zainteresowane grupy z wycieczek zagranicznych, które odwiedzają nas w czasie niezorganizowanego zwiedzania miasta. Rodziny mieszkańców Świdnicy na co dzień mieszkający poza Polską czasem uważają często nasz sklep za obowiązkowy punkt programu. Odwiedzają nas także klienci z terenu całego województwa dolnośląskiego, a nierzadko z Warszawy czy Gdańska. Za każdym razem obiecują wracać do nas przy najbliższej okazji.

* W nowej siedzibie sklepu funkcjonuje także sala zabaw. Czy ta inicjatywa cieszy się uznaniem małych klientów i ich rodziców?

– Zdecydowanie, był to bardzo trafiony pomysł. Zarówno dzieci, jak i rodzice bardzo doceniają inicjatywę stworzenia Sali Konstruktorów jako miejsca, gdzie można spędzić czas wśród innych miłośników klocków LEGO. Według opinii rodziców, takiego miejsca brakowało w Świdnicy. Bardzo nas cieszy taki pozytywny odbiór tej inicjatywy. Przy organizacji imprez urodzinowych grafik wypełnia się zwykle z miesięcznym wyprzedzeniem, więc i w tym temacie nie narzekamy na brak zainteresowania.