Jak mogę skontaktować się z ZUS, nie wychodząc z domu? Czy jest jakaś infolinia albo adres e-mail?

5142

Tak. Z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych można się skontaktować poprzez Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) lub poprzez Internet: zarówno wysłać e-maila, porozmawiać przez Skype, czy skorzystać z Czatu z Konsultantem. Forma kontaktu zależy od ubezpieczonego.

Jeżeli ktoś nie posiada dostępu do internetu, może skorzystać z Centrum Obsługi telefonicznej (COT), bardzo popularnej formy kontaktu, którą codziennie wybiera ok. 21 tys. osób. COT jest czynne przez 24 godziny na dobę. Dzwoniąc pod nr tel. 22 560 16 00, uzyskuje się najpierw połączenie z platformą sprzętowo-programową zwaną IVR, umożliwiającą automatyczną komunikację głosową. System IVR funkcjonuje w trybie całodobowym – 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku. Klient, który uzyskał połączenie z systemem IVR, po wysłuchaniu komunikatu powitalnego, ma możliwość wyboru działań, które chciałby wykonać. Po wybraniu opcji: ,,1″ – uzyskuje możliwość odsłuchania informacyjnych komunikatów głosowych z wybranego zakresu funkcjonowania ZUS; opcja ,,2″ pozwala na uwierzytelnienie się, a opcja ,,3″ – na uzyskanie danych adresowych jednostek organizacyjnych ZUS. Natomiast wybór opcji ,,0″, w godzinach funkcjonowania COT, tj. we wszystkie dni robocze w godz. 7-18, pozwala dzwoniącemu na bezpośredni kontakt z konsultantem COT. W tym celu klient jest dodatkowo proszony o podanie tematyki rozmowy, a po jej wyborze jest dodatkowo informowany o fakcie nagrywania każdej rozmowy prowadzonej z konsultantem COT. Klienci ZUS, poprzez COT, mogą m.in. sprawdzić wybrane informacje znajdujące się na ich indywidualnych kontach w ZUS, np. zapytać o wysokość składek na ubezpieczenie emerytalne. Mogą także – za pośrednictwem konsultanta – złożyć zapytania i wnioski (np. ws. zamówienia wystawienia zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek), w końcu mogą także zamówić sobie wizytę w wybranej przez siebie jednostce terenowej ZUS.

Osoby posiadające dostęp do internetu mogą także zadać pytanie ogólne z zakresu działalności ZUS, pisząc pod adres: cot@zus.pl. Warto jednak wejść na stronę zus.pl, gdzie po prawej stronie (przy Wirtualnym Doradcy) znajdują się ikonki wskazujące formę kontaktu (,,Zadaj pytanie ZUS”, ,,Sype z COT”, ,,Kontakt z COT”). Najlepiej kliknąć w zakładkę ,,Kontakt z COT”, bo zostaniemy przeniesieni na podstronę, gdzie będziemy mieli aż 5 dowolnych form kontaktu z ZUS (w tym także Czat z Konsultantem), dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta. Jaką formę kontaktu ostatecznie wybierzemy, zależy tylko do nas.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here